close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הצגה חדשה לנוער ומתבגרים- מבית מופאש

מערכת שורשיב אדר ב, תשפד22/03/2024

לאחר הצפיה בהצגה החדשה של תיאטרון מופאש הקהל נשאר ישוב במקום,ומרגיש כמו לאחר טיסה במהירות גבוהה, החוויה שעוברים בהצגה היא מיוחדת, מלהיבה ומרתקת

תגיות:
צילום: יח"צ
לאחר הצפיה בהצגה החדשה של תיאטרון מופאש הקהל נשאר ישוב במקום,ומרגיש כמו לאחר טיסה במהירות גבוהה, החוויה שעוברים בהצגה היא מיוחדת, מלהיבה ומרתקת.

וזאת מכיוון שבהצגה אין רגע דל, גם מהסתכלות על סיפור ההצגה עצמו, שמתאר את נפשו המורכבת של נער מתבגר, ועוברים ביחד איתו טלטלות שנעות בין מעשי נערות קלים לבין בחירה מורכבת בין טוב לרע.

וגם מתוך מגוון הלהטוטים שמשולבים בתוך ההצגה, ומחזקים את הסיפור שמסופר בהצגה עצמה. חד אופן קטן, חד אופן גודל, לפידים סכינים ועוד משתלבים באופן טבעי ומעניין בתוך ההצגה.

וכשההצגה מסתיימת הצופים
צילום: יח"צ
שאיתם צפינו בהצגה ישבו מרותקים לכיסאות ועם טעם של עוד…

מציאות מול חלומות
במרכז סיפור ההצגה עומד לביא שהוא נער מתגבר טיפוסי - מוכשר וחד עם חלומות גדולים, אבל כאשר החלומות מתנגשים עם המציאות שמכריחה אותו לקום בבוקר, ללכת לבית הספר ולהיות "ילד טוב", לביא צריך להחליט איפה הוא רוצה להיות.
בחיפוש אחרי המקום שלו לביא חובר ביחד עם כפיר חברו הטוב אל נערים שמושכת אותו אל הזולה, ואל מעשים שלביא לא היה עושה מבחירה. הלחץ החברתי גובר ומתחזק ככל שההצגה מתקדמת ולביא נלחץ ובכל פעם מתקדם עוד קצת אל התהום.

עד שמגיע המבחן האמיתי! במבחן הזה לביא צריך להתמודד ולעבור את מבחן הבגרות, ולהחליט באיזה אש הלב שלו בוער. האם באש העשיה והחיוביות והאם באש שתעזור לכולם לעבור את המבחן.

ביחד עם לביא עברנו את כל הלבטים, את התקפי הפחד ולקחנו ביחד איתו נשימה עמוקה (עם המשאף) אל הבחירה שמכריעה את המבחן כולו.

לא קל להיות מתבגר
בהצגה מבחן בגרות מוצגות הדילמות באופן חד ומסעיר, שמחבר את הצופים אל חוויה חד פעמית, מהירה וסוחפת.
את החוויה הזו מעבדים השחקנים עם הקהל לאחר הצפיה בהצגה, ומהשיח שבו היינו נוכחים ניכר שרוח ההצגה עברה אל הקהל, שעצר לרגע וחשב על הבחירות שלו, הבחירות הקטנות והבחירות הגדולות שיכולות לשנות את מסלול החיים שלו.

באחת הסצינות האחרונות של ההצגה מוצגת ההתלבטות הגדולה של הנער המתבגר לביא, לביא עומד על הבמה אוחז בידיו בארבעה כדורים, שניים בצבע כחול, ושניים בצבע אדום. והוא צריך להחליט באיזה כדור הוא בוחר האם באדום שיוביל אותו בדרך מסויימת או בכחול שיקח אותו לדרך אחרת.
אפשר לומר שהסצינה הזו מתמצתת את רוח ההצגה ומעבירה גם באופן מילולי ויותר חשוב באופן חוויתי את המקום הקשה שבו אנחנו עומדים כשאנחנו צריכים להכריע לכאן או לכאן.

השפה התיאטרלית של תיאטרון מופאש היא שפת הלהטוטים מה שמשאיר את כל הצופים מסוקרנים לגבי ההמשך, ובחשיבה היכן מסתתרת לה ההפתעה הבאה.

בהצגה שבה צפינו היו הורים, מחנכות ומחנכים וכמובן בני נוער במגוון גילאים.
והיה נראה שכולם התחברו אל הסיפור ואל השפה המיוחדת של תיאטרון מופאש.

על ההצגה מבחן בגרות
ההצגה מבחן בגרות מיועדת לבני נוער ולמתבגרים ומתאימה גם להורים וגם לצוותי חינוך.
בסיום ההצגה ניתן לשלב שיח שמעבד את מה שהתרחש על הבמה.
כתיבה ובימוי - צופיה גץ.
שחקנים - עמי חניא ויהודה רודרמן.

צפו בטריילר ההצגה מבחן בגרות:
https://www.youtube.com/watch?v=CwTOvz-2nHQ

לפרטים והזמנות: https://www.mofash.com/performance/bagrut
/
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה